torsdag den 27. september 2007

Middag og dansk

Tirsdag aften havde vi endelig vores gourmet middag, uhmm det smagte godt. Har faktisk aldrig smagt røget makrel, men hold op hvor var det godt. Aftens store overraskelse for mig, var mjød. Har altid troet det var lidt øl agtigt, men bare mere kraftigt gærsmag. Men det smager jo SUPER godt. Så det var lidt af en smagsoplevelse.

Senere på aften tog jeg tilbage til Århus, da jeg skulle en tur på hospitaltet onsdag morgen. Det var nu rart lige at være hjemme, men hvor går man hurtigt glip af meget. Kom tilbage til skolen onsdag eftermiddag og det føles som om jeg havde været væk en uge. Underligt...

Nu kan man rigtig mærke at folk omkring en lærer noget dansk, dem man før hen opgav at kommunikere med, finder man nu ud af, at de er rigtige fine mennesker. Octavio, som jeg snakker meget med, har jeg indtil nu kun snakket engelsk med. Troede ikke han kunne dansk, men en aften slog han pludselig over i dansk og siden har vi kun snakket dansk sammen. Japanerne begynder også at være mere med i hvad der forgår og her den anden dag holdte en af dem et oplæg om japanske familie traditioner på dansk. Det var super flot.

Mens jeg skriver dette, bliver Sofie klippet af Anna fra Ungaren, der er uddannet frisør. Det er skægt som man kan hjælpe hinanden, Anna vil gerne have hjælp til sin udtale og til at øve sine gloser og Sofie vil gerne klippes. Så må man jo hjælpe hinanden hvor man kan...

Jeg flytter nok snart på eneværelse - Lindsay og jeg er alt for forskellige. Hun fylder alt for meget, indtager værelset og holder mig vågen til langt ud på natten, fordi hun har gæster. Så idag har jeg snakket med skolen og så snart der er et værelse ledigt får jeg det... Dejligt...

Ingen kommentarer: